top of page
Glimlachende Jonge Vrouw

Duurzame Groei Traject

Je werkt aan de groei van een mooie sociale onderneming waar jij onwijs in gelooft. Je staat voor de volle 100% achter de missie. Deze missie wil je delen, maar je bereikt niet genoeg mensen en je verkoopt niet genoeg! 

 

Je wilt een sterk merk bouwen met content die dit ondersteunt. Je wilt content delen wat je doelgroep enthousiasmeert en betrokken maakt. Maar je voelt dat je huidige content wel een stukje beter kan en er betere manieren zijn om je doelgroep effectief te bereiken.

Je wilt het vertrouwen hebben dat jouw marketingactiviteiten bijdragen aan de groei van jouw sociale onderneming. Ook wil je je tijd en energie efficiënt besteden. En niet je bijvoorbeeld last-minute druk hoeven maken over wat nu weer op social media wilt delen en of dit wel het meest effectief is om te doen. Je hebt het al druk genoeg! 

 

Hierdoor mis je een strategisch en praktisch marketingplan die groei teweegbrengt en duidelijkheid geeft over wat er wanneer moet gebeuren. Geen nood, deze kan ik voor jou ontwikkelen!

 

Als je ambitieuze doelen hebt en op de lange termijn succesvol wilt zijn heb je een strategisch en praktisch marketingplan nodig. Geef jezelf de kans om duurzame groei mogelijk te maken. Na dit traject heb jij:

  • Een marketingstrategie die jou sales op de korte, én op de lange termijn oplevert

  • Een heldere communicatieboodschap die jouw merk versterkt

  • Een aanpak die zorgt voor meer merkbekendheid

  • Een duidelijk plan om jouw doelgroep te bereiken, te enthousiasmeren en te overtuigen tot verkoop

  • Een praktisch marketingplan, die jou houvast biedt en zorgt dat je gerichter om kan gaan met je tijd en energie

Wat gaan we doen?

Stap 1 : Context & insights (positionering)

Om een succesvolle en duurzame marketingstrategie te ontwikkelen is de context van groot belang. Hierbij zal ik mij verdiepen in de markt, je onderneming en merk, de competitie en de huidige doelgroep. We willen namelijk een marketing strategie aansluit bij jouw positionering en jouw onderscheidend maakt.

 

Stap 2 : Branding & messaging (merkstrategie)

Samen zullen we verder duiken in de purpose van jouw sociale onderneming. Deze purpose maakt jouw onderneming uniek en is de basis van jouw merk. Hierdoor kunnen we een passende merkstrategie (branding) en messaging framework ontwikkelen. Door dit helder te hebben zal al jouw communicatie bijdragen aan het bouwen van jouw unieke en sterke merk. 

 

Stap 3: Doelgroep Audience

Om ervoor te zorgen dat jouw marketing 1) door de juiste mensen wordt gezien en gelezen, en 2) ook echt klanten oplevert, maak ik samen met jou de doelgroep helder. Een duidelijk beeld van jouw doelgroep is essentieel voor een geslaagde marketing. Tijdens dit traject zal ik enkele customer profiles ontwikkelen die duidelijk maken wie ze zijn, wat ze interessant vinden en hoe je ze het best kan bereiken (aanvullende doelgroeponderzoek & strategie testen is optioneel).

 

Stap 4: Content & channels

Nu jouw positionering, merkstrategie en doelgroep helemaal helder is moeten we ervoor zorgen dat de juiste content wordt ontwikkeld en via de juiste mediakanalen wordt verspreidt. Hiervoor ontwikkelen we content thema's die jouw content structuur geven. Ook zal ik de rollen van jouw marketing kanalen definiëren en een contentstrategie per kanaal ontwikkelen. 

 

Aan het eind van dit traject heb jij een strategische en praktische marketingstrategie die jou klaar maken voor succes en duurzame groei. Laat de klanten maar komen!

De volgende output lever ik jou in een strategiedocument:

  • Strategisch plan wat bijdraagt aan duurzame groei

  • Een helder merkverhaal en key messaging

  • Een Tone of Voice uniek voor jou

  • Customer profiles 

  • Content thema’s 

  • Channel roles & responsibilities

  • Content strategy per channel

 

Wil je meer weten, of wil jij een aanbod op maat? Neem even contact met mij op!

Praktisch:

Duur: 3 maanden

1 kick-off sessie (2 uur)

2 strategie sessies (2x2uur)

Kosten: €1600 exclusief btw (of 3x €550)

Wil je ook een visual brandbook, iemand die fantastische content maakt of een enthousiaste community manager?

Op dit moment bied ik alleen marketing & communicatie strategie aan. Ik kan mij voorstellen dat je deze strategie super graag vertaald wilt zien in een brandbook (de visuele uiting van de strategie). Of ook op zoek bent naar iemand die engaging content voor jou kan maken in lijn met jouw duurzame groeistrategie. En iemand deze fantastische content voor jou kan verspreiden op jouw marketing kanalen en de interactie met jouw doelgroep super goed kan beheren.

 

Ik werk samen met een aantal fantastische freelancers, dus dit kan ik zeker voor jou faciliteren. Als jouw duurzame strategie goed staat is het voor deze freelancers makkelijker om gericht bij te dragen aan jouw business groei. Zo bereiken we duurzame groei en success op een efficiënte manier!

bottom of page